torsdag 6 maj 2010

Då var det dags igen

Det var ett tag sedan jag bloggade sist, men nu så har jag ett par minuter över innan mannen vill ha uppmärksamhet och innan det är dags att sova. Börjar tidigt imorgon, redan klockan 07. Det borde finnas lag på att inget arbete får påbörjas innan klockan 10 på förmiddagen, jag kommer som vanligt vara död när klockan ringer och högst ovilligt kravla mig ur den varma, sköna sängen under svordomar och övriga fula ord. Det är fantastiskt vad mycket fula ord min trötta hjärna kan komma på klockan 05:30 på morgonen.
Nog om det...

Jag vill börja detta inlägg med att skänka en tanke till Kim, som igår fick sin respirator avstängd. Kom att tänka på henne förut när jag satt i fikarummet på jobb och slängde en blick ut genom fönstret. Solen sken som aldrig förr och ett par meter över marken susade två måsar lyckligt omkring som bara måsar kan. Hoppas hon har det bättre nu och är på en bättre plats. :)

Och en tanke till stallet i Asserdal där 16 hästar brändes inne natten till igår. Otroligt tragiskt! Massor med tröstkramar till de inblandade!

Speaking of hästar så har jag ett nytt hästprojekt på gång, men vi får ser hur det blir med det. Finns väl en del saker som måste lösas innan saker och ting börjar gå som på räls. Ja det låter helt mystiskt, men jag har ingen lust att peka ut folk eller hänga ut dom i min blogg. Eller jo det vill jag! Jättemycket! Jag är OND! Jag är hämndbenägen!! MOHAHA! Men nej, jag ska sköta detta snyggt och på ett moget, vuxet sätt. (Yeah right!)

På lördag ska jag på barnkalas typ. Maries lilla dotter My fyllde ett år häromdagen och jag har faktiskt slagit på stort med present och allt! Jojomensan, jag kan jag med. :)

På måndag ska Tyra besöka tant Hunddoktorn och bli lite insidefotograferad. Förhoppningsvis är hon okej (armbågar och höfter). Har bokat MH i juli, då ska vi ut och skämma ut oss, förhoppningsvis följer Terese med och hejar på.

Nu får det vara nog, jag är trött. Pilutta er.

2 kommentarer:

  1. Anders Nilsson7 maj 2010 kl. 10:53

    Bra Jenny, du börjar komma i form, en tanke både åt Kim och hästarna är helt rätt, hoppas Tyvert är felfri hos doktorn. Rätt, man skall inte hänga ut folk på bloggen, skicka ett mail till mig så jag får veta, ha ha. Tyra skämmer inte ut sig, Tyra är Tyra.

    SvaraRadera
  2. Klart jag gör. Ska skaffa pompoms till dess o öva på att vara hejaklack. Jag har varit cheerleader en gång i ungdomen, för mååånga kilo sedan. På speedway-SM faktiskt. Lite otippad kuriosa :)

    SvaraRadera