onsdag 21 april 2010

Nu har hon åkt

På förmiddagen drog jag till stallet och putsade upp Majsan inför hennes Gotlandssemester. Det kom upp en till häst från Skaratrakten som skulle med och tanten som ska låna Maja kom och hämtade båda kusarna (den andra hästen hade hon köpt) vid 12.
Jag stod som en fågelholk när det kom en stor hästlasbil inrullandes på stallplanen och en liten kort, gråhårig tant av modell äldre hoppade ur hytten.
Ja jädrar... Hon var stencool och skittrevlig, mån om hästarna. :)
Hon blev snabbt min nya idol! Så cool ska jag också bli när jag blir gammal!
Hästarna stoppades in i lastbilen och tanten rullade vidare mot Stockholmstrakten för att plocka upp 3 hästar till innan färjan till Gotland avgick.
Jag funderar på att terrorisera henne med lite mail så jag får vet hur det går för Majsan, men hon kanske tycker att jag är knäpp och jobbig. Vi får se...
Kanske en Gotlandssemester i sommar? Jag har faktiskt aldrig vart på Gotland.

Sen kom Terese susandes och vi drog och lämnade in hennes kamera som fått spader och efter det drog vi och käkade på Pizzaplaneten som numera heter bara The Planet. Har inte varit där på hundra år, jag är ju aldrig i stan! Har oftast inga ärenden till staden, de ärenden jag har leder i stort sett bara till utkanterna av city, typ Ö&B, Granngården etc. Och Marieberg.
Anyways, en tacobuffé senare så var vi på humör för film. Hem till Terese och kollade Shutter Island samt Wrong Turn 2. Den första var jävligt udda, med ett rätt oväntat slut och den andra var rätt kass med mycket splatter och gore och fult folk, haha. Så tummen upp för Shutter Island och tummen ner för Wrong Turn 2, som vanligt är ettan bättre än tvåan. (Detta gäller generellt sett alla filmer. Undantagen är LOTR och Harry Potter. *nerd*)

Vad var det jag sa förresten om gårdagen! Visst hade jag en massa missade samtal och en ilsken kassaledare som spände ögonen i mig och fräste lite lagom hotfullt. Herregud människor... Ni kan INTE skylla på mig när andra failar! Jag avsa mig mitt ansvar i fredags liksom! Och jag är inte teamplayer nog att agera dagisfröken trots att jag ser en uppenbar brist. Så stäm mig. (Nu förfasas nog någon över detta illojala uttalande, men jag har inte talat om vart jag jobbar så min chef borde, även om h*n snokar reda min blogg, inte kunna göra något. Eller så får jag sparken. Det är, som dom säger på McDonald-reklamen, ingen big deal.)

Jag vill även passa på att be travtränare Stefan Melander om ursäkt! Jag hade spelat plats på en av hans hästar idag och den blev diskad. Förlåt, det var inte meningen!!
Jag borde ha lärt mig vid det här laget att alla hästar jag spelar på inte tjänar några pengar, jag hänvisar till ett gammalt inlägg där jag klart och tydligt klargjorde att jag spelade på en gammal arbetsgivares topphäst endast för att den inte skulle vinna (och jag hävdar FORTFARANDE att jag INTE är bitter!). I detta fall så spelade jag för jag trodde hästen skulle ha en hygglig platschans och ge mig några hundralappar, men så var icke fallet, jag lyckades istället jinxa hästen till galopp. Förlåt!
Så... Om någon är sugen på att se hästar förlora så kan ni helt enkelt sätta in en hundring på mitt konto, plus det ni vill att jag ska spela för så fixar jag resten.

Glömde berätta att jag och Terese var och hämtade två käcka soffor i måndags som snälla, snälla Marie och hennes snälla, snälla sambo skänkt till mig! Vägen till Jennys hjärta går genom möblerna! Tack så jättemycket hörni! :)

Nu ska jag nog sova lite så jag orkar stångas med kunder imorgon. Hoppas vädret blir bättre än det har varit idag (snö? vaaaa?) så jag och Tyra kan ut och sträcka på våra långa ben. Natt!

2 kommentarer:

  1. Ja det är rätt Jenny, låt dom inte köra med dig som dom vill, fram med skidorna och åk en sväng, sista snön förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  2. Du är redan cool!!Så du kommer förmodligen vara det när du är gammal också(Om typ en månad ;D )O TACK snälla för kommentaren på min blogg!!Jag höll seriöst på o kvävas till döds av skratt!!!Ska testa det på Lowa när det blåser!! :D :D

    SvaraRadera