tisdag 20 april 2010

En annan grej jag kom på...

...är att jag nog ska stänga av telefonen nu. Jag var nämligen uppskriven från halv 12 till 21:15 på jobbet idag, men jag var snäll nog att upplysa dom om att det inte gick redan förra veckan. De andra lantisarna är som sagt inte hemma och då skulle hundarna bli själv från 11 till 20-21 någonting och det funkar inte. Så jag sa att jag kunde komma som vanligt vid 14:30, men jag har en misstanke om att alla inblandade inte vet om detta och att det kommer börja ringa på min mobil vid en 11:45 nu då... Varför ska JAG få skäll för att de ansvariga inte fixar in en ersättare dessa få timmar? Mitt pass är egentligen 14:30 till 21:15 och när dom helt plötsligt får för sig att ändra på det så får dom finna sig i att jag kanske inte kan. Punkt slut. No more Mr Nice Guy.
Vi får se om det löst sig eller om jag har 711 missade samtal och en utskällning att vänta när jag kommer 14:30. Fan, jag får nästan lite lust att säga upp mig på stört och vända i dörren om det ska bli surt och grinigt. Det vore nästan lite värt det, haha.
Oftast så är jag väldigt flexibel och ställer upp på en massa extra tider utöver mina schemalagda timmar och då känner jag att jag borde kunna få säga nej när det inte funkar, och ÄNDÅ sitter jag här med en klump i magen för att jag förväntar mig skäll. Knäppt.

Imorgon åker Majsan till Gotland, trodde hon skulle åka nästa vecka eller veckan därpå, men det blev något missförstånd. Shit happens.
Hon ska iallafall tillverka fler små luddiga, gula, otäcka fjordknasar. :D
Det kommer bli tokbra!!

Nu gick jag...

1 kommentar:

  1. Det är rätt, jag håller på dig, man har rättigheter fast vissa inte vill tro det, det måste finnas andra som kan ställa upp, jyckarna måste ju ha sin tid.

    SvaraRadera