lördag 3 april 2010

Så var det lördag igen...

Och här ligger jag i soffan och gör något som jag inte gjort på ungefär 4 månader. Och nej det är inget snuskigt. Fakiskt!
Jag kollar på tv. Hör och häpna! När all snö kom så hade jag ingen bild ett tag, för mycket skit på parabolen antar jag. Helt sonika så ryckte jag ur sladdarna till burken, men nu är den avdammad och skrålar på för fullt. Harry Potter and the prisoner from Azkaban på tv, som den trogna nörd jag är så sitter jag som klistrad (nästan).

Bobbobigglarna trivs bra i sin nya stora bur, dom pratar och för oväsen för glatta livet. Fast det gör dom ju annars också, men det är väl bra att dom är glada. Hellre glada, högljudda fåglar än olyckliga tysta.

Skulle ha gått på bio med Terese idag men det blev ju då inställt pga påsken. Bion stängde tidigt. Jag antar att deras personal också vill ha lite ledigt och vara hemma och goffa påskägg. Vi beslöt att skjuta upp det till imorgon, plus att vi ska rida på dan. Hoppas att vädret blir så härligt som det har varit idag.

Speaking of påskägg... Knasiga jag anordnade en schysst skattjakt för päronens fosterson. (Näää... Det heter familjehemsplacering eller nåt sånt långt, men det låter helt knäppt.) Iallafall, jag klurade ihop en massa ledtrådar som jag stoppade i kuvert och gömde lite här och där ute, sen fick han en ledtråd i handen och sen bar det av vill jag lova. Svinroligt! Jag hade skitroligt när jag funderade ihop det hela också.

Har jobbat som en tok den här veckan, och känner det i huvudet. Jag blir helt seg och tiltad när jag väl är ledig. Men nu är jag ledig ända till tisdag, wunderbar!

Planterade lite frön förut. Solrosor, vatten- och galiamelon samt smultron som inte revar ska det bli var det tänkt. Vi får väl se om det blir något alls, men jag drev upp paprikaplantor förra året. Dock så slarvade jag med vattningen av dessa så de dog. Hoppsan... Faktiskt så tycker jag det är trevligt med trädgårdspyssel. Otippat för att vara mig.

Nej nu lägger jag ner, orkar inte engagera mig speciellt idag.

1 kommentar:

  1. Jag tror bestämt att vårvädret har påverkat dig oxå, själv har jag fått vårkänslor, jag putsade fönster.

    SvaraRadera