tisdag 20 april 2010

Igår och idag

Två stora dagar på raken!

Igår fyllde Tyras kompis Zaxon 7 år! GRATTIS ZAXON!!
Vi firade med att åka ner på brukshundklubben och låna deras agilitybana lite. Helfestligt! Tyra tyckte det var skitroligt, men fattade inte hälften av vad vi skulle göra. Tunnlarna var mystiska och det är ju faktiskt lättare att springa runt dom!

Idag gjorde jag slag i saken efter 1,5 halv år och gick med i Svenska Dobermannklubben! YAY!
Nu har jag all rätt att åka och låna agilitybanan eller träna på planen! Inte för att det kommer hända speciellt ofta faktiskt, men iallfall. Nu kan dom inte slänga ut mig om jag blir påkommen. Hoppas jag...
Jag tänkte även göra slag i saken i sommar och MH'a Tyra genom dobermannklubben. Jag tänkte som så att det är lättare att inte sticka ut med en tossig dobermann i en gäng med andra dobermanns. I annat fall så ska det göras med blandade raser och jag är rädd för att bli stämplad som hon den där med den tossiga dobermannen. Det har jag ju blivit på kurserna vi gått redan så...

Nu ska jag ut och klappa om hönsen lite, för hönsägarna är på andra uppdrag över dagen. Två tuppar har fått vandra över regnbågsbron och den ena hamnade visst i frysen om jag inte är missinformerad. Lika bra så, det var konstanta slagsmål därute, kanske är lugnare nu med 2 tuppar mindre. Bara 5 eller 6 tuppar kvar nu, på drygt 60 hönor. Det är nog mer lagom.

Tjipp tjohej!

1 kommentar:

  1. Tyra gör saker på sitt sätt, det är lättare att springa runt.

    SvaraRadera