onsdag 4 augusti 2010

Nu har jag gjort det...

Ja alltså, nu har jag bokat resa till i höst. I oktober närmare bestämt. Den 12e oktober flyger jag till Jordanien med mellanlandning i Riga och återkommer den 24e med samma mellanlandning. Något udda resval kan tyckas, men å andra sidan är jag inte ett dugg intresserad av att ligga på en strand och pressa med 10 000 andra turister samtidigt som vi alla sippar på våra turistiga paraplydrinkar. Nej nu ska här upplevas lite kultur! Här ska tittas på öken och klappas dromedarer! Och känner jag sug efter en turistig strand så finns nog det också.
Fy fan vad roligt det ska bli! :D
Ju mer jag läser om Jordanien på deras turistiga hemsida (som ni hittar HÄR) desto mer peppad blir jag faktiskt. Ja jag är nog lite udda.
Nu ska det bara planeras in med allt det praktiska (någon som sett mitt pass?) och lösas med djurvakter (Terese + Marsvin = sant?), det är väl mest fåglarna och Tyra som det kan krångla med. Eller ja, i värsta fall så kan jag tvinga mamma att mata fåglarna, så egentligen är det bara Tyra som det ska lösas med. Min kära far blev ju (ofrivilligt?) utsedd till hundvakt någon gång när detta fortfarande var på planeringsstadiet. Jag får ta ett nytt snack med honom, det mesta går ju att lösa. Kanske kan lura på honom fåglarna också, hehe.

Nu ska jag sova och drömma vackra ökendrömmar.

2 kommentarer:

  1. Jaha, då var man på tapeten igen, svårt läge för mej.

    SvaraRadera
  2. the crazy marsvinslady5 augusti 2010 kl. 01:42

    Annars kan jag vakta apan om inte pappa kan. Så finns det någon som kan följa med på promenad. Piggsvinen har ju för korta ben :)

    SvaraRadera