söndag 2 november 2014

Eländes elände

Ja här sitter jag med ett jäklarns halsont och känner mig helt slut i hela kroppen. Det bara kom över mig plötsligt, men jag gissar på att det är min kropp som säger ifrån och kräver lite sömn. Det kan ju vara lite si och så med den varan från och till. Får ju hoppas att det inte är sjukdom på G iallafall, det har jag liksom ingen lust med.

Skulle fylla höpåsar tills hästarnas kvällsmat förut, lyckas så klart slå huvudet i en planka i deras vindskydd och allt bara brast för mig (där deras storbal med mat står eftersom de har fri tillgång ute på dagarna). Så där stod jag mitt i en stor vattenpöl och tokbölade i mörkret i min ensamhet. Mina två snälla kreatur kom och försökte trösta och då tjöt jag ännu mer för att dom var så förbannat gulliga. Så jo, jag behöver nog sova lite. Tyvärr har jag saker att göra imorgon innan det är dags att jobba, men jag behöver iallafall inte gå upp före 08:00, och då borde jag hinna sova 8,5 härliga timmar (om jag bara skyndar mig med detta inlägg).

På torsdag efter jobbet så far jag och Tyra till Arlanda och hämtar upp Hasan. Han blir kvar till 28e november innan han återvänder till jobbet. Blandade känslor måste jag erkänna. Jag har så klart saknat honom, MEN detta innebär ju också att jag måste storstäda, haha. Jag har hållt på ett par dagar redan och det går sådär. Mitt stora bekymmer är disk och tvätt. Varmvatten har vi just nu bara på kvällstid (och över natten) och tvättmaskinen är i vanlig ordning full i barnkläder (snart trycker jag den full med håriga skitiga schabrak så de får hästhår på ungjävlarnas strumpor! Men det är ju med risk för att maskinen kaputtar också och det vore mindre kul faktiskt...) och sånt. I-landsproblem egentligen. Det löser sig väl, det brukar det göra.
Hasan har köpt en ny telebobbo till mig också så snart kan jag spamma Instagram och Fejsboken och allt sånt igen. Hurra! Lång jävla väntan på en ny telefon, men det är det värt, jag är för fattig för att köpa en ny själv.


Men nu ska jag ta min onda hals och läsa ut boken jag för tillfället hålls med ("The curious incident of the dog in the night time" - en väldigt rar berättelse om Christopher som har Aspergers syndrom. Den är skriven ur Christophers perspektiv och jag gillar den skarpt.) innan det är dags för nya äventyr och missöden.

Fåntrattarna in action

1 kommentar:

  1. Du får ta det lite lungt i stallet, häls gubben när han kommer. Sov gott och länge..

    SvaraRadera