lördag 6 september 2014

Det blir inte alltid som man har tänkt sig, del 27848927847208899336

Ja den där rubriken är ju ganska välanvänd måste jag säga, men den sammanfattar mitt liv väldigt bra, för det blir ju typ aldrig som jag har tänkt mig, på både gott och ont.

Denna gång handlar det om min älskade telebobbo. Min finafinafina Samsung, den har varit min bästa vän i över ett år. Vi har gjort allt utom att duscha ihop. Den har varit mig närmre än mina djur, närmre än min man, nästan närmre än mina trosor! Och så plötsligt valde den att få ett nervöst sammanbrott och packa ihop. INTE OKEJ!
Tajmingen var ju så sjukt jäkla skitdålig så det är inte klokt! Jag (och Evelina) drar ju till London på måndag och vi tänker roa oss nästan dygnet runt i en hel vecka och jag hade gärna bombat både Facebook och Instagram och bloggen med massa bilder på detta äventyr, men det lär inte hända nu. Jag kommer (självklart) ta med mig min systemkamera (och eventuellt den lilla digitalkameran), så en jävla massa bilder kommer det bli, men jag tänkte ju underlätta för mig själv och hålla ett konstant bildflöde på de sociala medierna. Jag känner mig själv och det lär väl knappast bli något långt blogginlägg när jag kommer hem igen med bilder och skit. Orka liksom. Eller så överraskar jag och gör ett helt gäng med mindre inlägg. Den som lever får te, som kinesen sa.
Appropå kamera, så inhandlade jag två nya minneskort idag, och jag räknade ut att med dessa så kan jag ta typ 10 000 bilder i toppkvalite och typ det dubbla i okej kvalite under denna vecka. Way to go me!

Jag känner mig sjukt bitter över telefonens plötsliga frånfälle, den är skickad på service och beräknas återkomma om 2-3 veckor. Bara för att jag blir sjukt arg på små töntiga problem så övervägde jag att helt skippa telefon tills min andra hälft (telefonen alltså, inte Hasan) kommer tillbaka till mig, det funkade i typ en dag, sen insåg jag att jag måste ha väckarklocka och behöver ringa folk (tydligen ringer jag mer än jag själv vet om, intressant iaktagelse). Så jag skrämde liv i min gamla Sony Ericsson. Jag insåg även att mina djurvakter bör kunna få tag på mig om det är något strul.
Som alltid får min kära syster Emma förtroendet (eller snarare straffet) att ta hand om mitt hem och min hundapa. Och för hästarnas del ställer stallägare Marie med familj upp, plus att Magnus dotter Ellen är påtvingad att rida Linus ett par gånger denna vecka, något hon glatt tog sig an (hon måste haft ett svagt ögonblick eller något). Alla nöjda och glada, mest jag faktiskt. Jag är otroligt tacksam och uppskattar det som fan!!

 Totalt irrelevant bild, men jag gillar den!

Hur som - sjukt taggad på London!! Vi har bokat in en JÄVLA massa sevärdheter och skojiga saker, detta kommer bli så jäkla ROLIGT! Det var alldeles för länge sedan jag hade ett knasigt utlandsäventyr, det är banne mig på tiden.
Om någon undrar hur veckan kommer se ut så är detta vårt fullmosade schema;

Måndag: Vi måste så klart landa och checka in på hotellet (hur det är i stil och finess återstår att se, jag har inga större krav, det var asbilligt, men så länge man har en säng att sova i och en dusch att tvätta sig i så är jag nöjd). På eftermiddagen/kvällen blir det London Dungeon och London Eye

Tisdag: London Zoo, Sherlock Holmes museum, Baker Street och Buckingham Palace

Onsdag: Madame Tussauds, British Museum, National Gallery, Kings Cross Station, Harry Potter store

Torsdag: Hyde Park, Kensington Palace, Portobello Road Market, Science Museum, Harrods

Fredag: The Tower of London, Jack the Ripper Tour, Ghost Bus Tour och pubafton (typ)

Lördag: Shakespeares Globe, Tate Modern, St Pauls Cathedral, Borough Market, City Hall och afternoon tea 

Söndag: National History Museum, Westminster Abbey, Big Ben

Och på måndagen är det hemfärd på kvällskvisten, men vi har hela dagen på oss att ta igen sånt vi inte hunnit med eller kommit på i efterhand att vi vill se. Det kommer bli askalas!

Nu är det dags att knoppa (som min pappski skulle sagt), imorgon förmiddag tar jag en tur med Linus och kollar in naturen. Kvällen spenderar jag med att skrämma idioter och annat löst folk på jobbet.
På söndag ramlar Emma in och jag har lovat henne en ridtur plus att vi fick äran (jag blir fortfarande sådär löjligt stolt) att se till att Magnus kusar kommer in och får käk på söndag kväll. Han och sambon Klara är i Skåneland och handlar dyra hästar. Eller nä, det gör dom kanske inte, men det är Derbyhelg och Jägersro travbana ställer till med fest. Party party... Men sängen var det ja.

1 kommentar:

  1. Ja det verkar vara en kul vecka ni har framför er i London, får vi hoppas att det blir riktigt roligt, på Tisdagen den 16/9 kommer jag och hälsar på, klocka fem................över tio eller så.

    SvaraRadera