torsdag 18 september 2014

Goodness gracious me

När jag ändå var utomlands och for så lyckades jag dra på mig någon jäkla skum sjukdom också. Jag menar, varför inte liksom? Har man provat fish&chips och äckliga engelska cider så kan man väl lika gärna prova lite engelsk sjukdom också?
Så sedan hemskomsten i måndags natt så har jag mer eller mindre legat nedbäddad på soffan med en helvetiskt magont. Måste ha fått i mig någon jävla bakterie eller nåt.

Den goda nyheten är att jag har fått tillfälle att VILA! Det händer inte ofta vill jag lova. Den andra goda nyheten är att jag tappat 4 kg, om det sen beror på att vi gått en jävla massa hit och dit och fram och tillbaka i London eller på grund av aptiten försvann samtidigt som magontet gjorde sitt inträde i helgen som var, låter jag vara osagt.

Jobbet får vänta några dagar på min återkomst, hästarna har jag inte sett på 11 dagar, men än har jag ingen abstinens. Antar att magsmärtorna håller borta alla såna tankar, men det börjar reda ut sig. Idag är jag smärtfri, men väldans svag och eländig. Det kan ju bero på att jag knappt inte ätit något på ett par dagar, man kan ju inte gärna tvinga i kroppen en massa mat när magen är helt galet rabiat. Har pillat i mig lite kiwis och yoghurt, och igår lyckades jag t o m få i mig en yttepytte portion makaroner, det var jäkligt mumsigt måste jag säga, men jag får äta i slowmotion och tugga allting trehundraelva gånger och sånt är jag inte van vid, haha.

Hur som, det jag egentligen vill ha sagt är att det kommer komma en hel armada med inlägg om veckan i London med bilder och allt, men det kommer nog dröja ett par dagar innan jag är tillbaka i verkligheten igen och orkar sätta mig någon längre stund vid datorn.
Men håll ut! Den som väntar på något gott och etcetera... Tills dess göder jag min nyfunna anglofili med massa engelska filmer (you simply can't go wrong with Harry Potter).

(Alltså From Hell var inte alls så bra som jag minns den. Så har ni sett den en gång och vill se den igen - don't do it!)


 
Yepp, bilden stulen från Google.

1 kommentar:

  1. Ja du tog med allt, inte helt riskfritt att åka till London, krya på dig.

    SvaraRadera