lördag 6 september 2014

Nu känner jag mig lite bitter igen

Jag är begåvad med ett fordon som inte ens Satan skulle ta i med tång. Aldrig någonsin kommer jag överhuvudtaget rekommendera någon att köpa en Volvo V70, det kan vara det sämsta skit som tillverkats efter att människan insåg att ett hjul måste vara runt istället för fyrkantigt.
Denna helvetesmaskin driver mig till vansinne och nu har den verkligen skitit i det blå skåpet. Den kan, från och till, vägra starta, gärna om det är lite kyligt eller ruggigt nattetid. Vintertid startar den inte alls utan hjälp och jag får ha min ständiga följeslagare Boostern med mig.
Nu på förmiddagen skulle jag ta mig till stallet och dra en sista repa på Linus innan London, MEN biljäveln var på sitt allra sämsta humör och inte ens med starthjälp kunde den tänka sig att dra igång. Provade att hänga på batteriladdaren en stund, men neeeeej, här är vi tjurigare än en treåring på dagis!
Jag misstänker att det kan vara dags för batteribyte, men om det inte hjälper då? Nu ska jag alltså spendera sju dagar i London med konstant bilångest, för skiten lär ju knappast ha skärpt till sig och tagit sitt förnuft till fånga när jag kommer hem.
Jävla kul detta asså...

1 kommentar:

  1. Ett batteribyte kanske skulle hjälpa, finns på Biltema, och en pava injector trim för insprutnings munstyckena så dom blir smorda.

    SvaraRadera