lördag 17 augusti 2013

Åh vad det är roligt med djur.

När jag skramlade in hos Magnus i morse så fick jag ett recept stoppat i näven. Alltså inte ett bakrecept, det hade ju varit lämpligt annars, utan ett läkemedelsrecept.
Svullnaderna på Pollys framben har inte riktigt velat ge med sig, trots lugna motionsturer, mycket hagvistelse och kyllera med bandage. Så igår fick Smalbeningen knata iväg till hästdoktorn och där lyste de benen på henne och hittade två små blödningar på vardera böjsena. Suck och pust och stön.
Det är aldrig bra att ha blödningar på några senor alls och speciell inte i benen som ändå är det viktigaste travhästen har att tillgå. Nu var det väldigt god prognos på detta, hon ska skrittas för hand i 4-6 veckor och sedan kan man börja skritta i vagn. Under tiden går hon i hage med stödbandage (som hon redan lyckats knapra i sig så jag får nog åka och köpa nya benlindor till Magnus) och har det bra. Märkligt att det aldrig kan flyta på helt smärtfritt, det går ett par månader och sedan händer det nåt skit.
Orsaken till Pollys böjsenor är väl antagligen träningen, det var Magnus teori iallafall, jag vet inte för jag tycker inte att hon jobbat så väldigt hårt. Men det kanske är en kombination av olika faktorer och lite otur. Hur som, hon ska käka medicin i 14 dagar nu, och om någon månad eller två så borde hon vara helt återställd och kunna återuppta träningen igen.

3 kommentarer:

  1. Näjeee :( fyfan vad drygt.

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt =( Ja känns som det aldrig får flyta på för bra för damen. Hoppas det bara är en engångsgrej som löser sig sen.

    SvaraRadera
  3. Ja vi får väl hoppas på det bästa så det inte är allt för eländigt, jag håller tummarna..

    SvaraRadera