söndag 11 augusti 2013

Regnet det bara öser ner...

Idag var en långpromenad för ponnyn inplanerad och dagen till ära så regnade det rätt rejält också. Väldigt roligt. Fast ganska nödvändigt, för det har varit bra torrt nu ett tag - i Dessis stall har ena brunnen sinat till och med. Inte okej!

Ponnyn hämtades in och snabborstades och sedan begav sig sällskapet, som förutom Dessi bestod av mig, Evelina och hennes syster Malin, iväg. Jag hade planerat en ganska lång tur och beräknade att vi skulle vara borta ett par timmar, men vädrets makter satte käppar i hjulen och jag fick helt enkelt tänka om och vi tog en kortare tur på ca 1,5 timme. Lite tur hade vi allt och det var uppehåll under nästan hela turen. Det var först de sista 20 minuterna eller nåt sånt som regnet kom igång igen.

Stackars Dessi fick ordentligt med miljö och skrämselträning också då Evelina hade med sig ett skitläskigt paraply plus att vi knatade över några broar och tittade på en jäkla massa får. Hon var rätt nöjd när vi kom tillbaka och hon fick lite käk och ett äpple.

Polly har jobbat på så himla bra att hennes framben har blivit lite överansträngda och svullna. Uppepå detta så fick hon ett par annorlunda skor och det blev nog lite för mycket för henne. Men ingen fara på taket, hon har fått ett par dagar extra i hagen och en massa pyssel samt kyllera på benen, så imorgon ska hon vara back on track igen och gå jobb som vanligt om allt verkar bra. Det kan hon behöva, hon for som en gummisnodd i hagen häromdagen och ville helst inte vara stilla när jag kom och tittade till henne.

Imorgon smäller det! Dagen D liksom! Jag börjar skolan imorgon och är dundertaggad samtidigt som jag är helt sabla skräckslagen! Det är läskigt att göra helt nya saker, jobbet har ju liksom varit en fast och trygg punkt de senaste 7 åren, även fast jag gnällt och gnatat över det otaliga gånger. Nu ska jag bara jobba litegrann, varannan helg till att börja med och sen får vi se. Jag har en känsla att det inte kommer funka riktigt när jag går ut på min första praktik om drygt en månad med tanke på att jag jobbar söndag kväll (för det var ju dumt att låta mig behålla mina vanliga helgtider - lördag kväll och söndag morgon, istället skiftade de mitt schema så jag får lördag morgon och söndag kväll) och med största sannolikhet kommer börja mitt i natten på praktiken. Lyxproblem egentligen (jag har iallafall ett jobb... tillsvidare...), men ändå... Anyways...

Nu blir det sängen! Avslutar med lite bilder, men eftersom jag bloggar från telefonen just nu så blir det ingen bildtext, ni får helt enkelt gissa vad motiven föreställer. Ska försöka återkomma med en skolrapport imorgon, men det är ju bara introduktion och sånt skoj så det kanske inte blir så mycket att rapportera om. Man vet aldrig.

1 kommentar:

  1. Ja det skall bli skoj och höra hur bagar skolan är, men du kommer säkert att trivas, hoppas jag, jag håller tummarna..

    SvaraRadera