fredag 30 augusti 2013

Hästar, hästar, hästar

Idag tog jag och Tyra en liten tripp till vår vackra travbana för att hälsa på Polly lite och för att tråka ut Magnus mycket. Något åt det hållet iallafall.
Polly stod i sin box och mumsade hö för fulla mugger och verkade ganska glad att se mig. Det är lite svårt att säga, hon har ju över lag ett ganska missnöjt ansiktsuttryck, men hon spanade iallafall in mig när jag klev runt i stallet och misstyckte inte när jag bjöd in mig själv i boxen för lite klapp och kli.
Ställde henne i duschen för att kyla benen samtidigt som hon fick en uppsnyggning med borstarna - missnöjd häst. Fast jag tror att hon i smyg gillar uppmärksamheten, hon brukar blänga på mig när jag hålls med de andra kusarna.
För att liva upp Pollys tillfälligt tråkiga liv så gick vi ut och käkade lite gräs när kyl- och borstservicen var klar. Eller ja, jag käkade inget gräs, tror inte riktigt att det smakar sallad, men Polly mumsade glatt på.
Det enda negativa med skolan är att jag inte hinner se hästarna så mycket som jag skulle vilja, men det blir nog bättre framöver, snart är det praktik och jag tror jag har fått ganska bra tider.
Är lite nervös faktiskt, jag får prestationsångest, men förhoppningsvis så förstår dom att jag är en glad amatör.

Imorgon blir det mer hästar. Först en tur till Evelinas medryttarhäst, hon har fått för sig att jag ska upp i sadeln och rida några minuter. Galet! Livrädda klubben - jajemen. Sen blir det en tur för att motionera Dessi lite. Och så har jag lovat att svänga förbi mamsen och släppa ut Bamse en sväng, för hon är på bakluckeloppis. Ännu en dag i verkligheten.

1 kommentar:

  1. Hästarna blir nog glada när dom ser dej även om dom inte visar det direkt. Ja praktiken skall du inte vara orolig för, vi är alla barn i början, det förstår dom säkert, och du är ju duktig med ditt bakande så det bli säkert inte några problem, jag håller tummarna som alltid.

    SvaraRadera