måndag 12 augusti 2013

Sveriges nya metropol

Men vi tar väl en snabb rapport om dagens äventyr!

Jag hittade rätt och allt och när jag väl rullade in i stora staden Töreboda så insåg jag att jag varit där förut. Surprise!
Någon gång för en sisådär hundra år sedan hade päronen sommarstuga någonstans åt det hållet och vi brukade passera igenom Töreboda vill jag minnas.

Iallafall... Jag var en hel halvtimme tidig så jag passade på att köra runt lite och se mig omkring. Verkar vara en trevlig liten stad faktiskt. Kanske bosätter mig där som pensionär...

Parkerade bilen och tog en liten promenad för att leta på skolan. Hade adressen och allt, men gick ändå 5 varv runt kvarteret utan att hitta. Jag hade uppenbarligen missat den lilla detaljen att skolan ligger inhyst uppepå en Ica-butik och att man tvungen att gå in i Icas entré för att hitta ingången till skolan. Udda!

Hittade rätt till slut och blev inslussad i ett klassrum med en massa okända människor - läskigt! Förmiddagen spenderades med att få info om utbildningen och praktiken. Vi fick prova ut kläder och ta en rundtur på skolan och kolla in lokalerna.

Det kändes jättemärkligt att sitta i ett klassrum igen, det var ju ett tag sedan. Nä men det här blir nog bra faktiskt, lagom stor klass (12-13 st) och i blandade åldrar. Hann inte riktigt med att få någon feeling för dom andra, men det reder sig nog. Om inte annat så ska jag ju dit igen imorgon och då kör vi igång på riktigt. Yay!

1 kommentar:

  1. Det där lät spännande, kan bli hur kul som helst, och du har väl aldrig varit bortkommen, så du finner dig snart till rätta, så får du lite nya kompisar också, jag hoppas att du får det trevligt, i varje fall så håller jag tummarna för dig.

    SvaraRadera