torsdag 8 augusti 2013

Hej ångest!

Ja då var det alldeles strax dags att åka och besikta bileländet. Det är lika ångestfyllt som alltid och jag räknar inte med att den går igenom. Varför skulle den? Jag är duktig och byter olja, filter, bromsgrejer, ditten och datten, men det hjälper ju inte. Dom hittar ändå en massa konstiga fel. Jag ska nog helt enkelt sluta engagera mig i bilen, spara mina pengar och tid. Börja cykla kanske...
Appropå det så börjar skolan på måndag! HURRA!
Det bästa är inte att jag får göra något roligt och skaffa mig en vettig utbildning, utan det bästa är att jag slipper ifrån idiotkunderna och all skit! Man ska fanken inte behöva vantrivas på jobbet, man spenderar ju nästan all sin vakna tid där. Jag känner att jag har fått en social överdos från jobbet och häromdagen fick jag vara själv hemma ett par timmar för Hasan var på andra äventyr. Det var nästan så jag började grina för det var så jävla (pardon my french) skönt att slippa folk! Det är lyx!

Ikväll är det trav, är inbjuden att följa med som sällskap när en av delägarna i stall Bergslagen ska spana in sin rikshäst. Och tränaren till den kusen är stallgranne med Magnus (typ) så jag kanske hinner smita över och ge Polly en klapp (och en godis!) om jag har tur. Magnus har för övrigt två hästar till start och vi håller alla tummar vi har för dom två krakarna tycker jag.

Lite frulle på detta och en snabbstädning av bilen kanske ja....

1 kommentar:

  1. Ja hästar, dom rostar inte som bilar gör, och så är dom terräng gående, dessutom trevligt sällskap, nä fy för gamla bilar..

    SvaraRadera