söndag 27 april 2014

Fynd!

Den här gångna veckan har varit allt annat än rolig och jag har inte haft någon lust alls att blogga eller vara social på andra vis. Jag har mest glidit runt och försökt få grepp om min nya livssituation. Eller ny och ny, jag levde ju från minut till minut innan Hasan flyttade in och jag minns faktiskt inte om jag tyckte det var en enorm omställning då, men det tycker jag iallafall nu. Det känns jättekonstigt att vara ensam hemma hela tiden. Bara jag och Tyra. Men det ger sig väl, nu börjar jag iallafall få ett flyt på vardagen, det är ju alltid något.
Idag ska jag fördriva min tid med att städa järnet. Jag måste ju göra någonting så jag inte bara gror igen i soffan med datorn i högsta hugg. Har köpt lite blommor som ska ersätta alla döingar som står i mina fönster, och jag ska även plantera lite blomster ute i balkonglådan som hänger på trappräcket. Det är faktiskt himla trevlig med växter tycker jag och när jag blir stor och är rik så ska jag ha ett hus med stall och trädgård. Och så ska jag vara hemmafru så att jag hinner ta hand om stallet och trädgården. Tid är ju annars en bristvara.

Nog om det. Igår lurade Evelina med mig på hästloppis och till min förvåning så gjorde jag två fynd. Ett finfint träns med lite bredare nosgrimma till Linus (fastän jag brukar rida utan nosgrimma, men ibland kan det vara snyggt att ha den på) och blingigt pannband, och en jättefin förbygel som ska hålla sadeln på plats (vissa av oss, inte jag, har gått ner i vikt och då plötsligt börjar sadeln åka bakåt, förutom förbygeln så har jag lite andra åtgärder på gång så att vissa av oss, fortfarande inte jag, inte magrar av helt, bl.a. så ska tänder kollas i sommar (när jag är tillbaka på jobbet och har bättre ekonomi) och det får bli extra proteiner i maten också).
För dessa två fynd pyntade jag 200:- totalt. Ka-tjing! Inte för att jag behöver mer skit till hästarna (men joooo, man kan aldrig ha för mycket hästprylar!), men detta är ändå grejer jag har användning för. Jag stoppade mig själv när det hela höll på att övergå till ren och skär glädjeshopping!

På torsdag ska Linus Lus få nya fötter, så om jag kommer ihåg då så ska jag ta bilder på honom iförd sina nya prylar, jag ska ändå rida då. Orka släpa in hästen och snygga till honom bara för att ta bild, han får liksom ha semester tills torsdag, jag har inte direkt haft något sug efter att kravla mig upp i sadeln den här veckan.

Nu ska disken få sig en omgång.

1 kommentar:

  1. Ja livet går sin lilla gång, du vänjer dig säkert, du har ju Tyra, bästa sällskapet..

    SvaraRadera