söndag 13 april 2014

Ibland är det lite FÖR spännande

Igår var jag och Linus Lus på tur, och förutom att det nästan blev tårta på grund av en omkullramlad soptunna (han har aldrig reagerat tidigare, men igår tvärbytte han plötsligt färdriktning och jag hängde inte riktigt med på den manövern, men det ordnade upp sig), så överlevde vi. Men det var extra livat igår vill jag lova. Han var riktigt i gasen och jag kände bara att det skulle kunna sluta hur som helst. Märkligt, för vi körde ett ordentligt travpass i fredags enbart för att göra av med lite energi, men det hjälpte visst inte för han var högt och lågt och överallt igår - och inte på något positivt sätt. Men jag antar att vi inte kan ha smekmånad varje dag.

Jag passade på att ta bild på hans skimmlande rumpa också. Färgbytet börjar liksom bakifrån och jobbar sig framåt och nu börjar han bli fin, men jag hade så klart tyckt om honom även om han varit tråkigt travarbrun (vilket han i och för sig är på vintern), men jag erkänner villigt att det är en jättebonus att han är brunskimmel. Så ytlig är jag.

Alldeles strax ska jag packa in man och hund i bilen och åka till civilisationen och byta däck på min och mammas bilar. Vi kör ju lagligt ända till imorgon visserligen, men imorgon har jag inte tid - då ska jag knåda degar på praktiken och sedan på kvällen blir det ljusparty i urskogen. Jag lyckades lura med mig mamma och "byta" evenemang med Evelina - hon följer med på ljusparty mot att jag följer med på hingstvisning på fredag. Check!

1 kommentar:

  1. Ja havremopeden ser ju bra ut, lite överraskningar får man räkna med när det gäller djur.

    SvaraRadera