fredag 4 april 2014

Vem är du? Vem är jag?

Alltså jag slog ett getöga (varför heter det så för? Getöga? Vem kom på det uttrycket?) på min bloggstatistik av ren nyfikenhet och ohejdad vana.
Märkligt nog så pekar statistiken spikrakt uppåt. Jag är minst sagt förvånad, för vem läser min blogg liksom? Jag är en nobody med en mikroskopiskt liten blogg som handlar om ingenting (och hästar, en jäkla massa hästar måste man ha med!) och ändå hade jag runt 70 läsare igår!
Ursäkta om jag låter bortkommen, men jag fattar ingenting!

Den senaste månaden hade jag över 900 sidvisningar, och det är väl inte så mycket beroende på vad man jämför med (ja alltså, några av Sverige största hästbloggar har väl uppåt en 100 000 läsare varje dag), men för mig är det stoooort och mycket! Förut (innan jag kollade statistiken imorse, haha) så hade jag väl 4 läsare om dagen (släkt och vänner, hej på er!) och en bra månad så kanske jag hade 70 sidvisningar totalt. Många av dessa sidvisningar är ju samma människor som kikar in flera gånger per dag, men resten då?

Så vart kommer allt detta ifrån? Visserligen lämnar jag ju länk till min blogg när jag kommenterar andras bloggar, men det händer inte ofta (titt som tätt vart 10e år) om jag får säga det själv. Oftast har någon annan redan sagt vad jag tänker och då är det meningslöst att tjata om det igen. Annars så börjar jag skriva en kommentar, men trasslar in mig och måste ha med en lång förklaring för att undvika missförstånd.
Så jag är helt clueless över detta mysterium!

Missförstå mig rätt, jag är oerhört smickrad över detta faktum och blev töntigt glad faktiskt. Jag är bara jäkligt nyfiken på vilka NI är! (Gud vad konstigt det känns att skriva så, jag känner mig som en blind människa på en fest där alla känner alla.)

Men detta sporrar mig ännu mer till att ge min blogg en total makeover och döpa om den. Börjar kännas uttjatat med misseery nu. Men vad ska man döpa om bloggen till? Ska man ha sitt namn? Fördelar och nackdelar med det?
Hur som... När Hasan lämnar Sverige den 21a så är stationära datorn och internetet åter i mitt våld och så ska jag pyssla om bloggen lite och fräscha upp den. Promise!

2 kommentarer:

  1. Jag är en av dom som läser din blogg, skall bli spännande och se hur du ändrar på den...

    SvaraRadera
  2. Det är ridtravarmaffian som hittat dig :D

    SvaraRadera