söndag 6 april 2014

Hej söndagsångest

Ja här ligger jag nedbäddad i sängen med världens söndagsångest. Det var ett tag sedan man kände av det faktiskt och det är inget jag saknat.

Imorgon är det back to the praktik igen efter en vecka med förkylning och feber och elände. Det kanske är därför jag har ångest, jag har fått glassat runt hemma i en hel vecka (ja jävligt glamouröst att hasa runt i pyjamas och snyta sig varje halvminut och inte kunna andas genom nästan och bli anfådd bara av att ta på sig strumpor), men jag fattar ändå inte. Jag har gjort ett antal veckor på praktiken nu och vet vad det handlar om och jag trivs rätt bra på detta ställe, så det finns ju faktiskt ingen som helst anledning till att huvudet ska spöka. Men ändå ligger jag här och önskar att det var en annan dag - vilken som helst, men inteinteinte söndag!

Det är banne mig inte lätt att vara människa faktiskt. 
Min väderapp säger att det ska regna imorgon, helt olämplig för jag tänkte ta en tur med Linus Lus, det är ju så lagom lockande om det ska ösa ner.
Hurra för livet. Ska plocka upp boken och se om de sista människorna på jorden kanske överlever virus och blodsugare, just nu hoppas jag att allihopa utom en dör. Det vore det ultimata lidandet.

1 kommentar:

  1. Ja tillbaks till verkligheten, livet är inte alltid skoj.

    SvaraRadera