lördag 5 april 2014

Jagärfrisk..jagärfrisk...jagärfrisk...

Nu får det vara slutsjukat! Hela den här veckan har jag ätit apelsiner, druckit te med honung, sovitsovitsovit, snytit ut gulgröna slemklumpar, druckit vatten, ätit grönsaker och försökt få frisk luft utan ansträngning.
Jag är fortfarande förkyld och eländig, men nu får det liksom vara nog med vila, jag vill uuuuut med hästarna. Dom krakarna har bara sett mig som hastigast denna vecka, jag har bara stannat till länge nog i stallet för att konstatera att dom lever.

Så idag får Evelina rida Linus så promenerar jag med Polly och jag tror båda fyrbeningarna uppskattar att få göra något annat än att stå i hagen och glo. Visserligen är hagen megastor, men iallafall Linus blir upprörd varje gång jag bara klappar om dom och sen går därifrån. Han vill väldigt gärna följa med in i stallet och bli borstad och få komma ut på tur. Det värmer i mattehjärtat att veta att han gillar att vara ute på äventyr. Polly är lite mer typen som hänger med ut för att jag vill. Det spelar inte så stor roll för henne om jag pysslar om henne och kastar ut henne i hagen igen eller om vi tar en tur. Det viktigaste för henne är att hon får uppmärksamhet, medan Linus vill ha hela konceptet uppmärksamhet och pyssel + motionsrunda.

Häromdagen hade jag med Hasan en snabbis till stallet och vi hade sån tur att både Polly och Linus stod uppe vid grinden i lösdriften och väntade. Hasan tittade på dom en stund och frågade sedan vem som var vem för han såg ingen skillnad. Men vaaaa? Lustigt, för mig är det klart som korvspad, jag tycker inte dom är ett dugg lika varandra, men han såg bara två bruna hästar med stjärn. Om jag kommer ihåg så ska jag försöka få till jämförelsebilder idag på dom så kan vi besluta på demokratiskt vis om dom är lika varann eller inte. Linus har börjat skimmla ur igen. :)

Nu: frukost!

1 kommentar:

  1. Ja ut i friska luften nu, så mår både du och hästarna bättre.

    SvaraRadera