torsdag 1 maj 2014

Visning av fynd

I ett svagt ögonblick så lovade jag att visa upp mina hästloppisfynd från i lördags och det är väl bäst att jag håller det löftet.

Invigde tränset och förbygeln idag och efter lite modifiering så passade båda prylarna. Linus är en lite mindre modell av häst än vad grejerna använts på innan (säljaren till och med muttrade något om att jag har pygméhästar, bara för att hennes så kallade hästar klockar in på närmare 170 cm i mankhöjd - i min värld omskrivs djur i den storleken som dinosaurier).

Han blev oerhört tjusig i sina nya grejer, även om han ser väldigt oimponerad och skeptisk ut på bilderna, det kan eventuellt kanske ha att göra med att det kördes traktor och fyrhjuling ute på gården och då måste man ta på sig sitt bästa herregud-vad-händer-fejs. Det är inte helt okomplicerat att vara häst.

I övrigt så blev det en stillsam skogstur med en häst som försökte äta upp vartenda träd i skogen. Hade han lyckats med det så hade det inte kunnat kallas skog längre och vart skulle vi då rida när vi ville ta en skogspromenad? Nä lite ordning får det allt vara. Att promenaden blev stillsam berodde mest på att han haft typ semester i en sisådär 1,5 vecka eller så. Sen var en liten faktor också att han trampat sig i kronranden på vänster bak (som synes på bilden, eftersom jag varit elak och sprutat på väteperoxid i såret, så går det när man inte har ordning på fötterna) och det känns bara onödigt att trava en massa och sprätta grus och skit med en sån sårskada som lätt spricker upp igen.

Imorgon ska vi på't igen.

1 kommentar: