lördag 3 januari 2015

Då ger vi oss på ett nytt år då

Ja här händer det inte mycket. Det kan bero på att det inte händer så mycket i mitt liv alls just nu.
Idag har jag suttit i sadeln för andra gången på över en månad. Hästarna fick vinterpjucks i tisdags och i onsdags tog jag en skrittur med dundertaggad Linus. Idag hade vi sällskap av Evelina och Polly och Polly skötte sig finfint under sadel, utom en kort bit när vi försökte oss på att trava och båda hästarna tyckte att det var helt lämpligt att sprattla runt som hysteriska surikater. Dom var något upphetsade och vi fick helt enkelt skippa traven i ren självbevarelsedrift. Det var väl inte helt oväntat, de har ju mest gått i hagen den senaste månaden och ätit hö och det har varit så lerigt och jävligt att de inte varit speciellt sugna på att springa och göra av med energi på sin "fritid" heller.

Bjuder på några bilder från julafton (som är en evighet sedan), då båda kusarna fick komma ut på lite tömkörning, och de visade upp fina cirkuskonster vill jag lova. Linus har inte haft sele och tömmar på över ett år, jag förväntade mig något sorts utbrott från honom, men han pep lite och studsade någon gång och tyckte mest det var jätteroligt. Han travade fint på volt när jag bad om det (men han springer och kissar, något jag observerat i andra situationer där man kan gissa att han är lite stressad och förvirrad, det ger mig lite huvudbry faktiskt) och var pigg och glad.
Polly var helt vild. Jäkligt otippat, hon är ju mest stor och trög och brukar kunna behärska sig rätt bra. Men hon sprang runt som en galen kamel på syra och pep och slängde med benen åt alla håll och kanter. Inte så jäkla roligt för mig just då, men det är ju positivt att hon är pigg och glad och tyckte det var roligt. Hon tog till och med något varv i galopp på volt med mig hängandes i tömmarna. Herregud...
Vi hade med Evelina som sällskap, hon passade på att motionera två av de andra djuren i stallet. Dom var nästan lika spattiga dom. Måste varit kylan som plötsligt slog till.






På tal om julafton. Den kom och gick och det var lika skönt det. Jag och Tyra bäddade ner oss i soffan med lite mat och ett par filmer när jag kom hem från stallet och så var det med det. Resten av julen spenderades på jobbet, men det var ju schysst av dom att ge mig iallafall en dag ledigt... (Nä jag är inte bitter, inte alls...)

Även nyår gled förbi i sakta mak, jag var nedbäddad innan tolvslaget (ny tradition?), som förberedelse på en extra lång dag på jobbet (nä det är ju bra DUMT att hålla stängt nyårsdagen så att personalen får ledigt iallafall EN dag om året! Sånt kan vi INTE hållas med! Men vi envisas med att tjata på personalen resten av året om hur viiiiktiga de är.)

Jag håller på att pillar på lite ny design till bloggen igen. Det har jag väl hållt på med till och från i två år nu, haha. Men förr eller senare blir jag nog klar. Har iallafall några inlägg på G inom den närmaste framtiden. Bland annat så ska hela Londonresan knytas ihop (det var ju några dagar kvar på den ja) och jag ska smälla ihop ett inlägg med bilder från början av december när Linus och jag var på dressyrkurs (har inte ens kollat på dom bilderna än, det kanske blir ett inlägg helt utan bilder om vi ser alldeles för förskräckliga ut, man vet aldrig).
Sen får vi se vad som händer och fötter helt enkelt, jag känner att jag har tappat lite motivation till ungefär allt just nu. Folk tjatar om att 2015 ska bli deras år och att allt ska bli så jäkla bra. Mitt 2015 kommer antagligen bli ett riktigt skitår om jag ska vara helt ärlig. Men man ska ju inte ta ut eländen i förskott så det är väl bara att lugna ner sig och vänta. Fattig är jag ju redan så DET kan ju iallafall inte bli värre! (Om man ska se någonting positivt i mörkret.)

Men nu är det dags att sova, imorgon ska kamelerna på tur igen.

1 kommentar:

  1. Ja det var ju trevliga bilder, ja du får väl planera ditt år lite så det blir lite mer lönande, svårt, men vad är att göra..

    SvaraRadera