lördag 10 januari 2015

Premiärturen avklarad.

Värt att notera idag är att jag ÄNTLIGEN har kravlat mig upp på Polly och tagit en ridtur! Hurra för oss!
Hon är lite större än jag är van vid... oh who am I kidding? Polly är den största häst jag suttit på hittills! En milstolpe i mitt liv, helt klart.

Pollan skötte sig utmärkt, att ha ryttare är inga konstigheter för henne. Däremot var jag livrädd som vanligt, men det var ändå en liten tröst att jag känner henne sedan lång tid tillbaka och vet hur hon reagerar i olika situationer.
Hon traskade snällt framåt och tog oss sakta men säkert över stock och sten i skogen.
Det kändes helt galet märkligt att sitta på en helt ny häst efter att skavt runt på samma i över ett år.

Imorgon ska båda kusarna åka till ridhus, om vädret är okej, och jobba lite inomhus.

1 kommentar:

  1. Ja det var ju modigt av dig, verkar vara en bra häst.

    SvaraRadera