söndag 12 januari 2014

Ledbruten eller nedbruten

Under dagens långpromenad så insåg jag snabbt att det var jäkligt dumt att inte ta på sig långkalsonger. Hasan hade långkalsonger under byxorna och Tyra hade sitt fina lila täcke. Och jag hade jeans... Needless to say så frös jag nära på arslet av mig!
Men det positiva är väl att jag säkert brände fler kalorier än vad Runkeeper, min favvo motionsapp, sa att jag gjort.
Tyra brände säker 10 000 kalorier för hon sprang i stort sett hela rundan. Jag fattar inte hur hon orkar! Det var ju knappt så jag orkade och jag är ändå rätt van att gå. Det kan ju förstås ha något att göra med att jag fick ställa mig och brodda på Linus igår eftersom det så lämpligt kom en jäkla massa snö. Fyra broddar i varje sko, men först ska ju broddhålen rensas ur och seeeen kan man skruva brodd tills armarna går av på en.
Så i morse var jag inte kaxig kan jag säga, skapligt ledbruten och öm i muskler jag inte visste fanns. Men nu är det gjort!

1 kommentar: