måndag 23 december 2013

Flodhästar

Innan dagens ridtur med Linus (som skötte sig som vanligt, finns det något som bekommer den hästen?) så hade Polly och jag en mysstund med lite borstning och godis. Man måste ju vara fin när det är jul och allt.

Det känns så ovärt att borsta hästar när leran går upp till näsborrarna i hagen, haha. Kan det inte bara frysa på lite igen så man slipper ha på sig flytväst när man ska hämta häst? Det går väl an på Linus och Polly, dom har lera upp till knäna, men det är värre med Dessi. Hon ser ut som ett träskmonster! Jag har klippt av en rejäl bit på hennes svans för det hängde sju kilo lerkokor i den. Jag har till och med kapat lite på hennes hovskägg för det var samma där och jag tyckte synd om kraken som fick släppa runt på en massa extra kilon lera.
Helst skulle jag vilja ta hem henne och ställa henne i duschen, men det är ju meningslöst så länge det är lerträsk i hagen.

Nu ska jag ta fram saxen och trimma av en bit på mitt hår, man måste ju som sagt vara fin när det är jul.

1 kommentar: