måndag 23 december 2013

Herregud jag glömde!

Evelina påminde mig idag om att igår var Dessis årsdag! För prick ett år sedan igår rullade tre glada hästtjejer iväg på äventyr för att hämta en liten ponny. Hur kunde jag glömma något så viktigt?!

Lilla Dessi ja... Jag skulle ju inte ha någon ponny alls, men jag riskerade att plötlsigt stå utan hästsällskap till Polly då de två andra hästarna (bumlingarna) i stallet skulle säljas. Så lite på vinst och förlust så bar det av för att hämta det lilla monstret - något jag absolut inte  ångrat en sekund!
Så himla rolig, positiv och arbetsvillig ponny blir nog svårt att hitta!

Och vi har kommit ganska långt får jag säga. Från att ha varit i stort sett bara grundhanterad så är hon nu tömkörd och har dragit bildäck, riden ett par gånger, löshoppad och promenerad i grimskaft massor! Och blir jag bara lite rikare i vår (under förutsättning att jag får ett jobb när jag är klar med skolan och att Hasan har en stadig inkomst tills dess) så ska det investeras i en vagn till det lilla odjuret så hon kan bli körhäst på riktigt!

För att fira detta så kör vi lite bilder tycker jag!


 Januari - en kantig, fluffig unghäst.






 Februari -  första löshoppningen


Februari  - Är det ett plan? En fågel? Stålmannen? Nej det är ett flygande marsvin!


 September  - redo för ryttare



September - inga problem!


Oktober - rund och glad  med  början till vinterpäls.

1 kommentar:

  1. Ja hur kunde du glömma det, det är en mysig liten häst, kan du ha inne som sällskap till Tyra..

    SvaraRadera