måndag 16 juni 2014

Det blir fortfarande inte som man tänkt sig del 8736712953

Så himla typiskt! Jag har tagit ut semester idag för att jag skulle fotografera Evelinas terrängträning, men det blir ju sällan som man vill.
Dagens planering såg ut enligt följande:

-Gå promenad med Tyra innan frukost
-Rida Linus
-Ev promenera Polly om det hinns med
-Ta en kort promenad med Tyra
-Fotografera terrängträning
-Ta en kvällspromenad med Tyra

Och där emellan skulle man ju hinna klämma in lite näringsintag också. Men istället blir det till att besöka Tant/Farbror Hunddoktorn med galenapan. Hon är fortfarande väldigt dämpad, och jag ringde vår vanliga veterinär och rabblade symptom i all oändlighet (ja men har man väl börjat nysta i alla fel och brister så kan man lika gärna fortsätta tills man fått med precis allt). Den rara, rara, rara assistenten som svarade ville att någon skulle kolla hunden så fort som möjligt, hon misstänkte eventuellt livmoderinflammation, även om symptomen var något diffusa. Tyvärr har våran Tant Hunddoktors röntgenutrustning gått i kras (och jag som trodde alla veterinärer hade röntgensyn som Stålmannen), så de skulle bara kunna göra en utvärtes undersökning och remittera vidare. Hon rekommenderade mig att ringa Jourkliniken i Kumla, om inte annat så för att iallafall kunna utesluta livmodersinflammation.

Sagt och gjort, ring ring, och jag fick prata med ytterligare en rar assistent. Hon sa precis som den första att det är lika bra att kolla och bad oss åka in till akuten (djur har tydligen också en egen akutmottagning) till klockan 18. Hon skulle gärna ta emot oss tidigare under dagen, men det var lite lätt kaotiskt med många konstiga sjuklingar, men om Tyra blev sämre så var jag naturligtvis välkommen att åka in på stört.

Så nu sitter jag här och väntar på att tiden ska gå så vi kan åka och kolla hur kalla stetoskop de har i Kumla (Tyra tycker det är lika obehagligt varje gång de ska lyssna på hjärta och lungor, den där kalla stålprylen de trycker mot en ger ju fanken frostskador!). Tyra har rullat ihop sig i soffan för dagens 3573597372 tupplur efter att ha kissat en halv bassäng och sedan druckit ungefär lika mycket igen.

Men den bra nyheten är väl att jag lyckades vinna några hundralappar på hästarna igår. Dagens Dubbel (som jag spelade för typ andra gången i mitt liv och enbart för att det gick på Örebro) gick in och varenda slant är välkommen just nu för jag tror att Tyras resa till doktorn kan bli jäkligt dyr.


2 kommentarer:

  1. Nu vet jag ju hur det gått men skickar lite sympati och hållna tummar för att de reder upp det hela i morgon och att kalaset inte blir alldeles för dyrt (men då kanske försäkringen kickar in och det är ju bra!). Himla tur att du ändå var ledig i dag så att du slapp krångel och ångest med att försöka den biten för att kunna kolla upp henne innan jobbet...

    SvaraRadera
  2. Ja vi får hoppas på det bästa, jag håller tummarna.

    SvaraRadera