tisdag 10 juni 2014

Full galopp

Ja med den rubriken så kan man ju lätt tro något annat, men faktum är att jag idag gjort något som jag gör väääääldigt sällan. Jag vet inte ens om jag gjort detta alls förut, jag har iallafall inget minne av det.

Jag har stöttat travsportens broder - galoppen! Allt som oftast så spelar jag väldigt sparsamt på trav, jag gör visserligen andelsspel till jobbet som säljs till kunder, men för egen del blir det inte så mycket spel. Emellanåt kan det vara kul, men jag har liksom aldrig fastnat för det, men idag fick jag ett infall! Och när jag stod där och funderade på vilka banor som körde idag så dök Täby galopp upp och jag tänkte att det kanske kan vara kul att pröva något nytt.

Galoppsporten är inte speciellt stor i Sverige, vilket jag kan tycka är lite synd, men trots det så har den ett stadigt fäste och jag har till och med knegat extra som dopingkontrollant på Täby en gång för 100 år sedan (give or take). Till och med Tyra är involverad, hon är nämligen född på ett av Sveriges största fullblodsstuterier. Kan ju tyckas konstigt, med tanke på att hon är en hund (eller en apa, beroende på vem man frågar), men så är det.

Själv kan jag dock noll och inget om just galoppen (mer än att det går fort, haha), och fattar inget av hur deras regler och sånt ser ut, men jag är lika glad för det och hoppas på en sjujäkla nybörjartur. Kanske, med en jäkla massa tur, så blir jag miljonär. Antagligen inte, men OM så ska jag köpa mig en flådig galopphäst och sätta den i träning hos någon lysande galopptränare. Sen ska jag dela ut en massa pengar till mina nära och kära och dricka champagne som jag inte ens tycker om!
Håll tummarna nu!

1 kommentar: