torsdag 12 juni 2014

Såmmarlåv!

Hästarna verkar överleva bra utan mig, men å andra sidan, jag skulle ju överleva utan vem som helst om jag blev instängd i en godisaffär och tvingades leva där ett tag.

Dom kom iallafall fram och hälsade och fick ett äpple var och lite kli på utsatta ställen. Det värmer i mattehjärtat när dom överger gräs och kompisar för att checka läget. Jag tror faktiskt inte att ett sketet äpple slår högre än en sommarhage fullproppad med gott gräs, så jag kanske inbillar mig, men jag tror att dom är iallafall lite glada att se mig när jag dyker upp.




Polly tog det hela ett steg längre. Jag kröp runt i gräset och fotograferade Linus, när hon smög upp bakom mig och försiktigt tryckte pannan mot min rygg och tiggde lite extra kli i hårfästet. DET kändes i hjärtat vill jag lova! Egentligen är jag ganska cynisk och den lilla rösten i mitt huvud säger att dom bara utnyttjar mig som mat- och klitant, men jag väljer att inte lyssna på den rösten. Ungefär som när Tyra kryper näranäranära i sängen och använder mig som kudde. Jag vill tro att det är för att hon tycker om mig. Vi har ju liksom redan fyra kuddar i sängen, hon kunde ju använda en av dom.


Linus Lus har börjat lägga på sig riktiga muskler (inte för att han har haft fejkmuskler innan) och se lite biffig ut.


 Polly oroar sig inte över figuren. Vissa har det bra.


Förhoppningsvis är jag tillbaka på banan imorgon (har jag något val?) och då ska Linus få komma ut på tur strax efter frukost. På eftermiddagen blir det jobb och faktiskt så ska jag hänga lite med Magnus som kommer och snackar trav och sånt skoj med våra kunder ett par timmar. Kul när man kan få träffa folk man faktiskt gillar (förutom arbetskamraterna) på sin arbetsplats (detta var alltså menat som en pik till dom kunder som inte kan bete sig. Jag vet vart ni bor. Allihopa.). Han tar med sig sambon Klara och dottern Ellen så det kan bli riktigt high life!

Världens bästa Polly!

1 kommentar:

  1. Ja djuren gillar dig helt klart, och storfrämmat får du på jobb också, en bra dag åtminstonde.

    SvaraRadera